Aktualności

7 maja 2021

Nabór wniosków o udzielenie dofinansowania na usuwanie azbestu

Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku ogłosił nabór do tegorocznej edycji konkursu pod nazwą „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu województwa pomorskiego” (edycja 2021). Dofinansowanie mogą uzyskać właściciele lub posiadacze obiektów budowlanych zlokalizowanych na terenie gminy Kołczygłowy.

Udział Gminy w konkursie daje możliwość uzyskania dofinansowania na realizację zadań związanych z usuwaniem azbestu, polegających na:

  • demontażu wyrobów azbestowych wraz z ich transportem i przekazaniem do unieszkodliwienia na składowisku odpadów niebezpiecznych, lub
  • wyłącznie transporcie i przekazaniu do unieszkodliwienia wyrobów azbestowych zdemontowanych i przygotowanych do transportu.

Dofinansowanie usunięcia wyrobów zawierających azbest wraz z demontażem wynosi nie więcej niż 600 zł za tonę oraz nie więcej niż 300 zł za tonę w przypadku wyrobów zdemontowanych. Realizacja przedmiotowego zadania uzależniona będzie od ilości złożonych wniosków oraz od otrzymania dofinansowania przez Gminę z WFOŚiGW w Gdańsku.

Jeżeli wartość zadania przewyższy kwotę dofinansowania to różnicę kosztu usunięcia wyrobów azbestowych z poszczególnych obiektów pokrywa właściciel nieruchomości. Zostanie on określony po wyłonieniu wykonawcy oraz po przeprowadzeniu przez wykonawcę zaplanowanych prac, w tym zważeniu i zutylizowaniu odpadów azbestowych na danej nieruchomości.

W przypadku wyłącznie transportu i przekazaniu do unieszkodliwienia wyrobów azbestowych zdemontowanych i przygotowanych do transportu do wniosku należy załączyć dokumentację fotograficzną przedstawiającą przeznaczone do usunięcia odpady zawierające azbest, które zostały odpowiednio przygotowane do transportu (szczelnie opakowane czarną folią polietylenową o grubości nie mniejszej niż 0,2 mm i ułożone na palecie). Zdjęcia należy opisać adresem miejsca/nr działki.

W przypadku chęci demontażu wyrobów zawierających azbest wraz z ich transportem i unieszkodliwieniem do wniosku należy załączyć dokumentację fotograficzną obiektu, na którym znajdują się wyroby zawierające azbest, przedstawiającą aktualny stan – min. 1 zdjęcie każdej z połaci dachu wraz z elewacją obiektu oraz wypełnioną i podpisaną „Ocenę stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest” – ocenę należy załączyć osobno dla każdego obiektu.

Wnioski należy składać w terminie do 21 maja 2021 roku w pokoju nr 29 lub w sekretariacie Urzędu Gminy w Kołczygłowach przy ul. Słupskiej 56, można je również przesłać na adres: Urząd Gminy Kołczygłowy, ul. Słupska  56, 77-140 Kołczygłowy. Wzory wniosków znajdują się w załączniku poniżej oraz bezpośrednio w pokoju nr 29.

Jednocześnie tutejszy Organ przypomina, iż zgodnie z obowiązującym „Programem usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest stosowanych na terytorium Polski”, wszystkie wyroby zawierające azbest muszą być wyłączone z użytku i unieszkodliwione do końca 2032 roku. Zgodnie z przepisami obowiązek usunięcia azbestu spoczywa na właścicielach budynków.

 
 
Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies m.in. w celach, statystycznych i w celu dostosowania naszej strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.