Aktualności

25 listopada 2020

ZAKOŃCZENIE USUWANIA AZBESTU Z TERENU GMINY KOŁCZYGŁOWY

W miesiącu październiku br. Gmina Kołczygłowy zakończyła realizację zadania pn. „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Kołczygłowy – edycja 2019”. Realizacja zadania dotyczyła demontażu, transportu oraz unieszkodliwiania wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Kołczygłowy. W ramach przedmiotowego zadania usunięto wyroby zawierające azbest z terenu 56 nieruchomości zlokalizowanych na terenie gminy Kołczygłowy, o łącznej masie 126,47 ton.

Na realizację niniejszego zadania Gmina Kołczygłowy otrzymała dofinasowanie w formie dotacji w kwocie 53 361,00 zł stanowiącej 100 % kosztów kwalifikowanych zadania. Dofinansowanie pochodziło ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku w ramach programu priorytetowego Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej pn. „Ogólnopolski program finansowania usuwania wyborów zawierających azbest”.

 

Całkowity koszt zadania wyniósł 66 522,00 zł, z czego 53 361,00 zł stanowi wspomnianą kwotę dotacji ze środków WFOŚiGW w Gdańsku, natomiast kwota 13 161,00 stanowi wkład własny Gminy Kołczygłowy oraz środki pochodzące z wpłat właścicieli nieruchomości zakwalifikowanych do realizacji zadania.

 

W wyniku realizacji przedsięwzięcia został osiągnięty efekt rzeczowy i ekologiczny polegający na usunięciu azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Kołczygłowy w ilości 126,47 Mg ton.

 

Link do strony funduszu www.wfos.gdansk.pl

 
 
Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies m.in. w celach, statystycznych i w celu dostosowania naszej strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.