Zgodnie z ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1439) oraz uchwałą nr XII/142/2016 Rady Gminy Kołczygłowy z dnia 23 maja 2016 r. w sprawie przyjęcia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Kołczygłowy (Dz. Urz. Woj. Pomorskiego. z 2016 r., poz. 2159), w przypadku wystąpienia opadów śniegu właściciele, użytkownicy i zarządcy nieruchomości mają obowiązek niezwłocznego uprzątnięcia śniegu, lodu, błota z chodnika bezpośrednio przyległego do nieruchomości oraz usuwania sopli i nawisów śniegu z dachów budynków bezpośrednio sąsiadujących z drogami i chodnikami.
Obowiązek sprzątania chodnika położonego bezpośrednio przy nieruchomości dotyczy również sytuacji, gdy nieruchomość jest niezabudowana
Zgodnie z art. 117 kodeksu wykroczeń, każdy kto nie wywiązuje się z obowiązku utrzymania porządku w obrębie swojej nieruchomości podlega karze grzywny do 1500,00 zł albo karze nagany.
W związku z powyższym, prosimy mieszkańców gminy o bieżące uprzątanie zalegającego śniegu na chodnikach, dachach, jak i usuwanie sopli i nawisów z dachów.