A A+ A++ A A A A A

Aktualności

9 lipca 2019

Nabór wniosków na usuwanie azbestu

Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku ogłosił konkurs dla gmin województwa pomorskiego na demontaż, zbieranie, transport, zabezpieczanie i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest. Konkurs kierowany jest do właścicieli lub posiadaczy obiektów budowlanych zlokalizowanych na terenie gminy Kołczygłowy. Udzielenie dofinansowania przez WFOŚiGW nastąpi na zasadzie refundacji kosztów kwalifikowanych, poniesionych na realizację zadań objętych umową o dofinansowanie. Wysokość dofinansowania może wynieść do 100% całości kosztów kwalifikowanych. Jednakże zastrzega się, że w przypadku uzyskania niższego niż planowane dofinansowanie, właściciele nieruchomości objętych konkursem, zobowiązują się do pokrycia części kosztów związanych z usunięciem wyrobów zawierających azbest z terenu ich posesji.

Kosztami kwalifikowanymi zadania będś wyłącznie koszty demontażu, zbierania, transportu, zabezpieczania i unieszkodliwiania odpadów zawierających azbest, które zostały poniesione w latach 2019 - 2020, ale nie zostały zakończone przed dniem 31 maja 2019 roku.
W związku z powyższym Wójt Gminy Kołczygłowy zachęca mieszkańców do składania wniosków na dofinansowanie zadań z zakresu usuwania azbestu z terenu gminy Kołczygłowy. Zainteresowanych właścicieli nieruchomości prosimy o składanie wniosków o zakwalifikowanie nieruchomości do konkursu w terminie do 19 lipca 2019 roku. Wnioski należy składać w pokoju nr 29 lub w sekretariacie Urzędu Gminy w Kołczygłowach przy ul. Słupskiej 56.

Do wniosku należy dołączyć ocenę stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest (nie dotyczy wyrobów zdemontowanych) oraz dokumentację fotograficzną obiektu lub miejsca, w którym znajdują się wyroby zawierające azbest.

Wzór wniosku, a także pozostałe dokumenty dostępne są w poniższych linkach oraz bezpośrednio w Urzędzie Gminy w Kołczygłowach, pokój nr 29, tel. 59 821 39 12.

Jednocześnie tutejszy Organ przypomina, iż zgodnie z obowiązującym „Programem usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest stosowanych na terytorium Polski”, wszystkie wyroby zawierające azbest muszą być wyłączone z użytku i unieszkodliwione do końca 2032 roku. Zgodnie z przepisami obowiązek usunięcia azbestu spoczywa na właścicielach budynków.

 
 
Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies m.in. w celach, statystycznych i w celu dostosowania naszej strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.